GPL

GPL (Gaz Petrolier Lichefiat) este un amestec de hidrocarburi format predominant dintr-un amestec de propan şi butan, obţinut prin rafinarea petrolului sau direct din extracţie, după ce a fost separat de gazele naturale sau petrolul cu care acesta este în amestec în zăcămintele petrolifere.

CARBURANT ECONOMIC: Gazul Petrolier Lichefiat este un combustibil care se obţine la un cost relativ scăzut şi este un carburant de viitor (ecologic), preţul final de vânzare la staţiile de alimentare (fără accize şi alte taxe suplimentare) fiind aproximativ la jumătatea preţului benzinei. Consumul litric de GPL pentru un motor este cu maxim 10% mai mare decât consumul de benzină, fapt datorat densităţii GPL – care este mai mică decât cea a benzinei.Luând în considerare aspectele prezentate anterior, se realizează o economie reală de aproximativ 40-45%.Datorită acestui fapt, amortizarea investiţiei pentru montarea instalaţiei GPL se face relativ uşor (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenţa de cost benzină-GPL.

CARBURANT ECOLOGIC: Pentru că foloseşte un carburant fără sulf, benzen, plumb sau alte substanţe cancerigene, se amestecă foarte bine cu aerul, realizându-se o ardere îmbunătăţită, fără depuneri de calamină şi hidrocarburi, noxele emise de motor cu carburator de DACIA se încadrându-se în normativele EURO 2.

SISTEME SIGURE: Contrar a ceea ce se crede, instalaţia de alimentare cu GPL este mult mai sigură decât cea pe benzină, deoarece componentele sunt supuse unor severe verificări, fiind omologate internaţional. Rezervorul instalaţiei este ferm fixat de caroserie cu bride metalice; acesta nu se schimbă ca şi la aragaz ci se umple cu dispozitivul de alimentare cu GPL la staţiile care dispun de skid-uri GPL. Rezervorul este realizat din material de 3,5 mm grosime, special tratat chimic pentru a evita fisurile în caz de accident, este dotat cu un grup de supape care împiedica umplerea cu mai mult de 80% din capacitate, permiţând astfel gazului o expandare în caz de temperaturi înalte. Rezervoarele sunt echipate cu multivalve prevăzute cu supape de suprapresiune care deschid la presiuni mai mari de 25 atm., conducând gazul prin tubulatura de aerisire afară din portbagaj, spre exteriorul autoturismului. Presiunea de lucru este de 2 – 8 atm. (iarnă-vară). Testele au demonstrat ca o maşina pe gaz nu explodează!

GPL


GPL-ul uzează motorul?

  • Nu! Chiar se reduce uzura motorului! Acest fapt se întâmplă mai ales la pornirile pe timp rece, pentru că GPL-ul nu spală lubrifierea uleiului de pe pereţii cilindrilor.
  • Motoarele moderne pe benzină se pretează excelent pentru conversia pe gaz.
  • GPL auto este curat, nu conţine apă sau alte impurităţi, are o ardere completă şi nu generează depuneri calaminice pe pistoane, bujii sau segmenţi.
  • GPL nu se amestecă cu uleiul, nu conduce la degradarea acestuia, garantând utilizarea uleiului în condiţii de siguranţă pâna la termenul precizat de producător.

 


De ce există îngrijorări faţă de acest sistem?

  • Cea mai mare parte a îngrijorărilor asupra siguranţei este PERCEPŢIA şi lipsa de familiarizare cu acest sistem.
  • Ca şi toţi ceilalţi combustibili, GPL-ul este inflamabil şi de aceea trebuie manevrat în siguranţă şi cu atenţie. Din acest motiv, industria a luat măsuri stricte şi tehnologii avansate pentru asigurarea siguranţei.
  • Chiar şi aşa GPL-ul este ocazional victima unor articole de ziar alarmante asupra unor accidente izolate – de multe ori indiferent de cauzele producerii lor.

 


Poate să meargă maşina şi pe gaz şi pe benzină?

  • Este opţiunea dumneavoastra. Puteţi să circulaţi pe benzină sau pe gaz.
  • Administrarea ultimelor sisteme de motorizări duale (gaz – benzină), se face astfel încât performanţele să fie la fel de bune indiferent de combustibilul utilizat.

Sunt afectate performanţele maşinii?

  • Sunt foarte puţine diferenţe între performanţele motorului pe GPL şi cel pe benzină.
  • Chiar dacă în unele cazuri puterea poate să scadă cu până la 10% în cazul unui sistem pe injecţie lichidă, performanţele pot creşte cu 5%. Unii şoferi spun că manevrabilitatea creşte.

Există dezavantaje în folosirea GPL-ului auto?

  • În practică, transformarea unui autovehicul pentru a putea funcţiona pe gaz implică inconveniente minore.
  • Cea mai importantă dintre ele ar fi reducerea spaţiului din portbagaj şi o mică creştere în greutate a maşinii cu aproximativ 50 de kg.

 


 

GPL

© Copyright AUTONET SRL